Nézze meg a fotókat, folyik be a víz a 4-es metró legtöbb állomásán
Több az olyan állomás a 3,5 éve átadott metróban, ahol látszik a falon valamilyen szivárgás vagy beázás nyoma, mint amelyiken nem. Végigfotóztuk.
Több az olyan állomás a 3,5 éve átadott metróban, ahol látszik a falon valamilyen szivárgás vagy beázás nyoma, mint amelyiken nem. Végigfotóztuk.
A Metróért Egyesület elnöke szerint magasabb energiafelhasználással és több túlórával jár az, hogy hétvégenként két vonalon egy órával tovább jár a metró. A BKK szerint viszont a többletráfordítás nagyságrendje a teljes metróüzem üzemeltetési költségéhez képest mindössze néhány tizedszázalékos értéket képvisel.
"Belekeveredett" a bírósági bugyigate-be és a 4-es metró körüli nyomozásokba, de mindkét esetre meggyőző magyarázata van. Borzasztónak tartja a közállapotokat, úgy él túl, hogy csak társadalmilag hasznos munkákat vállal. HVG-portré Orlai Balázs dizájnerről.
A költségvetésnek kell helyt állnia a 4-es metróval kapcsolatos korrupciós botrány miatt.
Elhanyagoltak a három és fél éve átadott 4-es metróvonal megállói. A projekt 452 milliárd forintba került, ám ez nem volt elég arra, hogy megtervezzék a takarítási feladatokat is.
A Metróért Egyesület szerint ez megengedhetetlen.
Mindezt üzbég fejfedőben, amit a családja és a klíma miatt visel rendszeresen. Még a 4-es metróban is, amiről azt gondolja, háromszáz év múlva is állni fog, a 3-as metrót viszont nem tanácsolja a gyerekeinek, mert szerinte életveszélyes.
Claudia Schmidt, az Osztrák Néppárt EP-képviselője, az Európai Néppárt EP-frakciójának tagja is benne volt az Európai Parlament költségvetési ellenőrző bizottságának delegációjában, amely szerdán uniós pénzből megvalósított magyarországi beruházásokat vizsgált, köztük a felcsúti kisvasutat. A politikusnak nincs túl jó véleménye Magyarországról.
Deutsch Tamással a 4-es metró irányítóközpontjában futottunk össze. Ő ott csatlakozott az Európai Parlament Költségvetési Ellenőrző Bizottságához (CONT), amelynek tagjai a napokban olyan EU-s forrásokból megvalósított beruházásokat járnak végig, amelyeknél felmerült a csalás, korrupció gyanúja és amelyeket a bizottsági tagok, köztük magyar képviselők ajánlhattak. A Fidesz EP-képviselőjétől megpróbáltuk megtudni A Nagy Titkot, azaz, hogy mekkora utaslétszámot ígért a beruházás a pályázatában, hiszen azt eddig nem ismertették. Deutsch segített:
Megérkeztek Budapestre és már munkához is láttak az Európai Parlament vizsgálói, akik az EU-pénzből finanszírozott fejlesztéseket – például a felcsúti kisvasutat és a 4-es metrót – vizsgálják nálunk szerdáig.
Fotó bizonyítja, hogy felesleges volt százezreket elköltenie erre a BKV-nak.
A BKV nemrég a Rákóczi téren, a metrófeljáró oldalára korlátokat helyezett ki. Azt mondták azért, mert több panasz is érkezett, hogy túl koszos a terület.
A 4-es metró állomásának tervezője esőbeállónak álmodta meg a beugrót, ahová jó ideje beköltöztek azok, akiknek nincs hol aludniuk.
Baleset történt, a teljes vonalon nem járt egy ideig a 4-es metró.
Igaz, a volt főpolgármester a jelek szerint nem volt valami lelkes.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság 2007-ben és 2008-ban is javasolta a 4-es metró beruházásának leállítását – közölte Balogh Árpád, az igazgatóság volt vezetője a metrókorrupciót vizsgáló fővárosi munkacsoport hétfői ülésén.
Ne centizze ki az indulást, megnövekedett a menetidő. 9 órától pedig egyáltalán nem jár egy szakaszon.
Nem tud arról Aba Botond, a BKV korábbi vezére, hogy bárkit korrumpáltak volna a 4-es metró beruházása során. Azt mondta, kész vagyonosodási vizsgálatot indítani maga és a családtagjai ellen.
Az ügyek még akkor indultak, amikor Trócsányi nem volt miniszter, ráadásul ő 2007 óta nem praktizál ügyvédként.
A Fidesz parlamenti írásbeli kérdésben kér tájékoztatást Polt Péter legfőbb ügyésztől, hogy hol tart a 4-es metró ügyében indult nyomozás, továbbá van-e már nyoma az ott eltűnt pénzeknek.